Rosyjski parlament ogranicza możliwość korzystania z Północnej Drogi Morskiej dla zagranicznych jednostek, póki co wojskowych.
W 2020 r. Północną Drogą Morską w tranzycie przepłynęły 64 statki, w 2019 r. – 37 jednostek, a w 2018 – 27 statków. Kanał Sueski dziennie pokonuje około 500 jednostek. Czy wobec tego Północna Droga Morska może stanowić alternatywę dla szlaków handlowych prowadzących przez Pacyfik, Ocean Indyjski i Morze Śródziemne?
Maersk, największa na świecie firma żeglugowa, chce wysłać swój pierwszy kontenerowiec w rejs Północną Drogą Morską. Podróż z Azji Wschodniej do Europy wzdłuż Oceanu Arktycznego planowana jest jeszcze w tym miesiącu. Chcemy poznać tę trasę i zebrać dane. To będzie test – podał Maersk w oświadczeniu.
Wolumen towarów przewożonych Północną Drogą Morską wzrośnie w 2025 roku do 80 mln ton rocznie – zapowiedział prezydent Rosji, Władimir Putin podczas swojego przemówienia przed rosyjskim parlamentem 1 marca.
Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisał porozumienie z rosyjskim rządem w sprawie rozwoju żeglugi Północną Drogą Morską. Dzięki topnieniu lodowców żegluga tymi rejonami jest coraz łatwiejsza.
W dobie słabnącego transportu między Europą i Azją, coraz więcej towarów jest przewożonych do i z rosyjskich portów Północną Drogą Morską (NSR) – stwierdził rosyjski minister transportu Viktor Olersky.
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas
Michał Dąbrowski prezesem Agencji Rozwoju Przemysłu
Kolejna wizyta ITS Luigi Rizzo w Porcie Gdynia. Włoska fregata chroni polskie wybrzeże
Od maja 2028 roku w Australii będzie obowiązywał zakaz eksportu żywych owiec drogą morską
Jakub Jaworowski nowym Ministrem Aktywów Państwowych
Baltic Power rozmawia z rybakami z polskiego wybrzeża